TAMOiOVDE_______________________________________________________________________________
Rafinirana suština jela održava korak sa komplikovanošču našeg života i očito je da je pravi razlog zapleta u našem životu neko zbrkano jelo.
Na osnovu toga bi se mirno moglo govoriti o sendvič-životu ili desert-životu.
Ljudi koji žive na senvičima ili desertima potpuno su izgubili normalnost. Posle izvesne granice, to nije život,već histerija.
Među krivičnim delima nedvosmisleno je najteže krivotvorenje životnih namirnica. U njemu se u određenom smislu nalaze izdajstvo, huljenje, trovanje, prevara, laž, i to sve podmuklo i skriveno.
Od krivotvorenog jela postoji samo još jedna teža laž, lažno proročanstvo koje čoveka truje lažnim mislima.
Bela Hamvaš
Jeste da je proslo vise vremena od planiranog, ali uradih sto obecah :D.
http://tatjanamb.wordpress.com/2012/12/27/hrana-za-glavu-food-for-head/
Povratni ping: HRANA ZA GLAVU / FOOD FOR HEAD | Tatjana MB blog
Razmisljala sam i ja o tome, pa reko’ … ‘ajd’ da mozda ne preteram… 😀 Onda cu napraviti jer sad imam jos jedan glas – za. Hvala :OK: :D.
Tanja, ovo tvoje tumačenje izvornog, je odlična osnova za nastanak samostalnog teksta, koji ćeš „morati“ da napišeš, definitivno, OVDEiliTAMO.
Šteta bi bila da ovo ostane na nivou komentara.
Dakle, plajvaz u ruke!
Pretpostavila sam da je tako, a „uhvatila“ sam se onog „najbezazlenijeg“, bar na prvi pogled (hrana u bukvalnom smislu reci vrlo je primamljiva, narocito gurmanima, ali od nje nam neretko zdravlje zavisi).
Pokusacu da napravim analizu teksta po licnom osecaju, a Ti me slobodno ispravi gde mislis da gresim:
1) Jelo – Sve ono sto dozivljavamo, prozivljavamo, cinimo, dobijamo, osecamo, ono sto nas okruzuje, ispunjava, izduvava kao balon, ono u ceme smo …
2) Sendvic-zivot – Zivot onih u nizim slojevima drustva (u materijalnom smislu).
3) Desert-zivot – Zivot onih sa druge strane, tzv. visih slojeva drustva (u materijalnom smislu, ali ne znaci da su i u duhovnom na visokom nivou).
4) U sustini i sendvic i dezert tipovi u nekom momentu odu u krajnost. Prvi jer moraju da se bore i rukama i nogama za odrzavanje na povrsini. Drugi, od besa i blagostanja koje, mozda, nisu zasluzili ni posteno stekli, ne znaju sta ce sa sobom.
5) „Krivotvorenje zivotnih namirnica“ – Sve ono negativno sto se cini sa osbinama i pojavama koje su nekad bile pozitivne i cenjene (iskrenost, postenje, moralnost, ljubaznost, prijateljstvo, kolegijalnost, poverenje, humanost, razumevanje, tolerancija i dr)
6) Poslednja recenica se, mozda, odnosi na sfere drustva koje upravljaju sirokim narodnim masama, cesto im dajuci lazna obecanja i poruke o svetloj buducnosti, koje nisu u stanju ili nisu ni zainteresovani da zaista pokusaju ostvariti.
Mozda se ovo vidjenje razlikuje od autorovog, ali se nadam da ima nekog smisla :D.
Tanja, zahvaljujem na lepom sagledavanju, jednog od segmenata čije promišljanje provocira ovaj članak.
Njegovom objavom „odapeo sam strele u još nekoliko meta“.
Mislim da su prepoznatljive.
Kad govorimo o jelu (istinskom), stvarno je sve teze postici neku normalnu ishranu u smislu – bez zurbe, s uzivanjem, sto zdravije koliko je moguce, da ne bude s nogu ili bacanje za vrat… Posto ni nekadasnjeg srednjeg staleza prakticno nema, izgleda da se krajnosti u materijalnom, moralnom, duhovnom i svakom drugom smislu odrazavaju i na jelu, a da ne govorimo o stresnom zivotnom tempu koji ne pomaze stalozenju situacije.