TAMOiOVDE_________________________________________________________________________
DA LI ĆE „FIĆA“ DOBITI SPOMENIK?
U Kragujevcu je u subotu 21. jula održan osmi „Fića fest“ koji je okupio zaljubljenike u ove automobile iz čitave Srbije.
Na ovogodišnjem okupljanju pokrenuta je i inicijativa da se „fići“ u Kragujevcu podigne spomenik.
„Fića“ je automobil koji se voli, sve drugo se vozi, kažu vlasnici ovih četvorotočkaša. Većina njih je vozački ispit polagala upravo u ovim automobilima, neki su ih vozili na trkama, ali ono što je svima zajedničko je trud i ljubav koje ulažu u njihovo održavanje.
Kragujevčanin Dragan Sretenović vlasnik je čak 17 „fića“, a među njima je i najstariji model sa kontra vratima.
Da „fića“ nije samo fascinacija ovdašnjih vozača, potvrđuje priča iz Minhena, gde je 2012. godine održan drugi skup „zastava 750“. Vlasnik auto-servisa Radovan Ivanović, koji u tom gradu živi više od 40 godina, prvi je dovezao „fiću“, koga danas, kako kaže, imaju pojedini Nemci, Austrijanci, Holanđani.
U Udruženju ljubitelja „fića“ kažu da je održavanje i restauracija ovog automobila skup hobi, kao i da originalni modeli iz šezdesetih godina prošlog veka dostižu cenu i do 10.000 evra.
Proizvodnja „fiće“ počela je 1955. godine, a u kragujevačkoj fabrici proizvedeno je više od 930.000 vozila.
Upravo zbog toga, Udruženje ljubitelja „fića“ pokrenulo je inicijativu za postavljanje spomenika u obliku ovog automobila ispred stare upravne zgrade „Zastave“, jer je, kako kažu, reč o jednom od najprepoznatljivih simbola Kragujevca.
izvor:b92.net/ foto:šumadija pres
___________________________________________________________________________________________
Danas sam procitala jednu dosetku na temu Fice, sa kojojm se inace ne bih slozila, mada je to iz subjektivnih razloga, :,,Jedini nacin da uzmes 50e za Ficu je da stavis metar drva u njega„. Nije sve u parama, ima necega i u Zastavi 🙂
Podržavam inicijativu da se u Kragujevcu uradi spomenik „fići“, fićku, fičeku, ili kako ga već nismo zvali! Za njega me vežu lijepe, nezaboravne uspomene, vjerujem, ima nas mnogo, mnogo kojima je fićo bio prvi automobil, prvi volan, prva šoferska iskustva. FIĆO – moj prvi auto iz 1970. godine, bilo je tada prestižno imati ga. Nemam priliku, ali volio bih ga danas povesti koji kilometar, više nego neki od najskupljih mercedesovih modela!