NIJE TREBALO DA JE SLUŠAM…

TAMOiOVDE_______________________________________________________________________________

MALI PRINC- VIII poglavlje

Ubrzo sam bolje upoznao taj cvet. Na planeti malog princa bilo je uvek jednostavnog cveća, ukrašenog samo jednim redom kruničnih listića, koje nije zauzimalo mnogo mesta, i nije nikome smetalo. Ono bi se pojavilo jednog  jutra u travi, zatim bi uvenulo uveće. Ali ovaj cvet iznikao je jednoga dana iz neke semenke, donete neznano otkuda, i mali princ je vrlo brižljivo nadgledao izdanak koji nije ličio na druge. To je mogla biti neka nova vrsta baobaba.

Ali ubrzo prestade da raste i poče da pupi. Mali princ, koji je prisustvovao razvoju tog ogromnog pupoljka, osećao je da će iz njega iznići čudesno priviđenje, ali cvet nikako da dovrši ulepšavanje u zaklonu svoje zelene sobe. Brižljivo je birao boje. Oblačio se polako, dodavao je jedan po jedan listić. Nije hteo da iziđe sav zgužvan kao bulka. Hteo je da se pojavi u punom sjaju svoje lepote. Eh! naravno. Bio je to vrlo razmetljiv cvet. Njegovo tajanstveno udešavanje trajalo je, dakle, danima i danima. A onda, jednog jutra, upravo u trenutku kada se sunce rađalo, on se pokazao.

I ruža, koja je tačno sve pripremila, reče zevajući:
-Ah! Tek sto sam se probudila… Molim vas oprostite… Još se nisam očešljala…
Tada se mali princ nije mogao uzdržati od divljenja:
-Kako ste lepi!
-Zar ne, odgovori slatko ruža. I rodila sam se u isto vreme kad i sunce…
Mali princ shvati odmah da nije naročito skromna, ali bila je tako dirljiva!
-Čini mi se da je vreme doručku, dodala je uskoro, budite dobri i mislite na mene…
I mali princ, sav zbunjen, potražio je vedro sa vodom, i zalio ružu.

 Tako ga je vrlo brzo počela da muči svojom malo podozrivom taštinom. Jednog dana, na primer, govoreći o svoja četiri trna, rekla je malom princu:
-Mogu doći tigrovi sa svojim kandžama!

-Na mojoj planeti nema tigrova, odvratio je mali princ, a zatim, tigrovi ne jedu travu.
-Ja nisam trava, odgovori slatko ruža.
-Oprostite mi…
-Ja se uopste ne bojim tigrova, ali užasavam se promaje. Zar nemate neki zaklon? –  Uzašavati se promaje… to nije velika sreća za jednu biljku, primetio je mali princ. Ova ruža mnogo zanoveta…
-Uveče će te me stavljati pod stakleno zvono. Kod vas je vrlo hladno. Niste na dobrom mestu. Tamo, odakle ja dolazim…

 Ali je ućutala. Došla je u vidu semenke. Nije mogla nista da zna o drugim svetovima. Ponižena što je dopustila da je iznenade kako priprema tako naivnu laž, nakašljala se dva-tri puta da bi dokazala malom princu da nije u pravu:
-A zaklon?
-Upravo sam hteo da odem da ga potražim, ali ste mi vi nešto govorili!
Ona tada poče jače da kašlje da bi kod princa izazvala grižu savesti.
Tako je mali princ, i pored sve njene dobronamerne ljubavi, brzo posumnjao u nju. Ozbiljno je shvatio beznačajne reči i postao vrlo nesrećan.
„Nije trebalo da je slušam, poverio mi je jednog dana, ne treba nikad slušati ruže. Treba ih gledati i mirisati ih. Moja je obavila mirisom planetu, ali ja nisam znao u tome da uživam. Ta priča o kandžama, koja me je toliko razdražila, trebalo je da me gane…“
Još mi je poverio:
„Nisam tada uopšte nista shvatio! Trebalo je da je cenim po delima, a ne po rečima. Omamljivala me mirisom i nadahnjivala me. Nisam smeo da pobegnem! Trebalo je da pogodim njena osećanja koja su se krila iza sitnih lukavosti. Ruže su tako pune protivurečnosti!

Ali, bio sam isuviše mlad da bih umeo da je volim.“

Antoan de Sent-Egziperi

__________________________________________________________________________________________________________

JA SAM ODGOVORAN ZA SVOJU RUŽU:tamoiovde.wordpress.com

4 thoughts on “NIJE TREBALO DA JE SLUŠAM…

  1. Povratni ping: JA SAM ODGOVORAN ZA SVOJU RUŽU… | TAMOiOVDE

  2. U idanju Platoa objavljena je knjiga Veliki i mali princ,Veselina Mišnića . Do 75 strane stigla – knjiga obećava, zanimljivo je!

    Antoanu hvala za neprevaziđenog Malog princa!

Ostavite odgovor

