SLUŽIO SAM I GOSPODARIO…

TAMOiOVDE______________________________________________________________________________

„Cela moja prošlost bila je burna i vrlo promenljiva, ali bez ikakvog straha osvrćem se ja na nju, i sa zadovoljstvom i unutrašnjom nagradom prolazim u mislima sve prošle godine mog života, i radujem se da ni jedno delo ne nalazim za koje bi mi savest  štogod  prebaciti mogla.

Foto: Prota Mateja Nenadović-spomenik u Valjevu

Burna vremena novije srpske prošlosti bila su tesno skopčana sa mojim životom; i kao što su ona promenljiva bila, tako je i moj život bio promenljiv.

Ja sam služio i gospodario, popovao i vojvodovao; putovao po narodnom poslu daleke putove i kod kuće mirno sedeo i u mojoj bašti voće kalemio; vojevao sam opasne ratove i uživao blagodet opšteg mira; sa carevima govorio sam slobodno, a katkad zbunio me govor prostog  kmeta;  gonio sam neprijatelje i  bežao od njih, živeo u svakom blagu i izobiliju i opet dolazio do sirotinje; imao sam lepe kuće i gledao ih iz šume spaljene i srušene;  pred mojim šatorom vrištali su u srebro okićeni arapski hatovi i vozio sam se u svojim neokovanim taljigama;  vojvode isčekivale su  zapovesti  iz mojih usta i opet sudba me dovodila da pred onima koji su bili moji panduri na noge ustajem.

-To je deco  večna promenljivost sudbine koju sam rano poznao i na koju se nigda tužio nisam;  iz te promenljivosti  naučite: da se u sreći ne treba  gorditi ni u nesreći  očajavati.“

Prota  Mateja Nenadović

_______________________________________________________________________________________________

4 thoughts on “SLUŽIO SAM I GOSPODARIO…

  1. I have been browsing on-line more than 3 hours these days, but I
    by no means found any interesting article like yours. It is beautiful
    price sufficient for me. Personally, if all website owners and bloggers made just
    right content material as you did, the internet might be
    much more helpful than ever before.

  2. We have read that insecticides and pesticides are the reason for honey bee deaths and the claims
    certainly make sense. The Honey Pot Strategy is concerning the placement of items
    with good traffic generating products. Distinguished veterinary surgeon David
    Urch lets us know that could also be beneficial
    in cases of bronchitis, rhinitis and sinusitis
    (head shakers).

  3. Raduje me da ste prepoznali poentu,izrečenu u poslednjoj rečenici,iako je po mom skromnom sudu ceo odlomak -poezija od reči. Izbor ovde objavljenih tekstova, pesama, muzike, fotografija -nikako nije slučajan.Obratite pažnju na Živorada…
    I još nešto-neverovatno je koliko ovakve stvari ne „tangiraju“ posetioce.Da sam kojim slučajem objavio kako je „Ekrem voleo Vendija“ bilo bi desetine komentara.Nema nam pomoći u tom smislu.Vama hvala.Usamljeno ali meni znači.

Ostavite odgovor

